poniedziałek, 17 września 2012

Dla odmiany - naleśniki na słono


Naleśniki na słono - z burakami, świeżą bazylią i czosnkiem

Dla wszystkich, którym znudziły się naleśniki z serem, jabłkami, czekoladą... Zwykle robię naleśniki i do nich warzywny farsz, ale tym razem postanowiłam dodać warzywa prosto do ciasta. Przepis błyskawiczny, bardzo sycący. Polecam!







Znienawidzone przeze mnie kalosze, ale przed 9 rano nie miałam innego wyjścia:)


Skrzynka obfitości








Składniki:

20 listków świeżej bazylii
200 g buraków
3 - 4 ząbki czosnku

260 g mąki 
2 jajka
200 g jogurtu naturalnego
200 ml wody
łyżeczka soli

olej 

Przygotowanie:

Bazylię drobno pokroić, czosnek rozdrobnić, buraki zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Dokładnie wymieszać. 

Pozostałe składniki miksować aż do uzyskania jednolitej konsystencji, następnie dodać masę warzywną, dokładnie wymieszać. Smażyć na rozgrzanym oleju. Można podawać z serem pleśniowym albo żółtym:)

 Smacznego!



8 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy pomysł ; )
    I kolor ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A przed usmażeniem miały jeszcze piękniejszy kolor :)

      Usuń
  2. To najcudowniejszy przywilej móc jeść świeżo zrywane o poranku warzywa, znakomicie się sprawdziły jako komponent ciasta i niebanalnie..smak mogę sobie tylko wyobrazić i niewątpliwie musiał być szałowy!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eksperyment rzeczywiście udany, następnym razem podam jej z sosem czosnkowym;) Gdy starłam buraki przeszła mi myśl, że może połączę je z ziemniakami... Jednak naleśniki zwyciężyły:) Ale przecież niejeden obiad przede mną :)

      Usuń
  3. Ale fajna i na pewno smaczna propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  4. fajne :) mi tez by się przydały kalosze, bo pada nieustanni, błoto na ogrodzie, a ja muszę jakoś pójść po pomidory i cukinię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolorek faktycznie nietypowy
    Ale przynajmniej nie nudny

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...