poniedziałek, 24 września 2012

Rogale zwyczajne

Rogale zwyczajne

Dziesięć dni bez własnych wypieków to stanowczo za długo... A skoro ostatnio piekłam  rogaliki cynamonowe,
dziś kolej na rogale zwyczajne. Większe niż cynamonowe, bo ciasto podzieliłam na sześć części.
Razem z masłem orzechowym tworzą duet idealny...








Składniki:
/6 rogali/

300 g mąki pszennej + odrobina do wyrabiania ciasta
15 g świeżych drożdży
130 ml wody
70 ml mleka (woda i mleko w temp. pokojowej)
łyżeczka soli
łyżka oliwy
3 łyżeczki cukru

Przygotowanie:

Rozpuścić drożdże w wodzie i mleku, dodać cukier i 2 płaskie łyżki mąki. Wymieszać. Pozostawić pod przykryciem w ciepłym miejscu na ok. 20 min.

Połączyć pozostałą część mąki z  solą. Dodać łyżkę oliwy oraz zaczyn i wyrabiać przez ok. 15 minut. 
Pozostawić na godzinę pod przykryciem do wyrośnięcia. 

Gdy ciasto wyrośnie wyrabiać jeszcze chwilę, a następnie rozwałkować na grubość 0,5 - 1 cm na kształt koła. 
Podzielić na 6  trójkątów, każdy z nich zrolować i zagiąć na kształt rożka. Przed pieczeniem wierzch posmarować oliwą. 

Piec w temp. 170 - 180 st. C przez 12 - 14 min. Na ostatnie 5 minut układam zawsze na wierzch folię aluminiową, żeby rogaliki zbyt mocno się nie przypiekły.

Smacznego!

16 komentarzy:

  1. Aaa cuda:D.
    Chyba zrobię jutro, a z tym masłem to się zgodzę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba błąd. '' cynamonem '' ? Chyba cukrem powinno być;)?

      Usuń
    2. Dzięki:) Małe niedopatrzenie, bo przepis ten sam co na cynamonowe ,tylko bez cynamonu:)

      Usuń
  2. Dzięki;) Byczy rogal na byczy apetyt :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zwyczajne, niezwyczajne, jak to się mawia ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. O, już dawno nie piekłam żadnych rogalików, muszę to nadrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaaakie piekne:)a ja znowu na diecie:/

    OdpowiedzUsuń
  6. o kurczę... już czuję ten smak delikatnych rogali...

    OdpowiedzUsuń
  7. Alino,

    przepiękne te Twoje rogale! Ależ bym zjadła takiego na śniadanie...

    Serdeczności,
    E.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają zdecydowanie ZBYT pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja tu nie widzę żadnych zwyczajnych rogali :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...